Mäter kvaliteten i välfärden
Hemtjänsten i Väsby får dåligt betyg – men nu är Gunilla nöjd
Mitt i rapporterar om hemtjänsten i Upplands Väsby och kommunens resultat i Hemtjänstindex 2022.
Så ska hemtjänsten bli bättre än nästan sämst
Fagersta-Posten skriver i en artikel om det arbete med Fagerstas hemtjänst efter den låga placeringen i Hemtjänstindex 2022.
https://www.fagersta-posten.se/2023-04-01/sa-ska-hemtjansten-bli-battre-an-nastan-samst
Vi ska analysera varför resultaten skiljer sig åt
I Västgötabladet skriver ordföranden för socialnämnden i Tidaholm att kommunen beställt en Hemtjänstindex rapport för att använda den i arbetet med hemtjänsten.
https://www.vastgotabladet.se/2023-03-18/vi-ska-analysera-varfor-resultaten-skiljer-sig-at
Fagerstas hemtjänst har blivit bättre: ”Det fungerar väldigt bra”
I ett inslag i P4 Västmanland beskriver Fagerstas socialchef hur kommunens hemtjänst förbättrats sedan Hemtjänstindex för 2022 presenterades.
https://sverigesradio.se/artikel/fagerstas-hemtjanst-har-blivit-battre-det-fungerar-valdigt-bra
Chockrankningen blev en rivstart – så förbättras hemtjänsten
Dagens Samhälle beskriver hur Fagersta arbetat med att förbättra sin hemtjänst efter resultatet i Hemtjänstindex 2022.